Avtroppende president Morten takker for seg

Under klubbens grillaften den 11. august nyttet avtroppende president Morten H. Samuelsen anledningen til å overrekke klubbens pontifikalier til den påtroppende presidenten. Denne høytidelige handlingen var blitt utsatt grunnet pandemien.


Avtroppende president åpnet møtet og Grillfesten med å ønske velkommen til Rotarymøte for siste gang, - litt på overtid-, i sitt presidentår. Morten spøkte med at han helt ufrivillig hadde blitt verdensmester i avlysninger. Han sa at det siste året hadde blitt svært utfordrende med hensyn på møte- og annen klubbaktivitet.

 På forsommeren sendte Morten en sommerhilsen til oss. Denne er ikke publisert på hjemmesiden tidligere. Den følger her:

Hei Rotaryvenner! 

Det siste Rotaryåret ble veldig annerledes enn planlagt.  Med svært sterke begrensninger i hvor mange som kunne samles, ble nær sagt de fleste av våre møter avlyst.  Nå i juni ser vi muligheten for at samfunnet blir mer og mer åpent igjen og at vi kan begynne å normalisere møtevirksomheten også i Gjøvik Rotary klubb. Få ting gleder meg mer enn dette akkurat nå.  Jeg har savnet å møte klubbens medlemmer til alvorlige, faglige og festlige samlinger. Jeg har savnet klubbmøtene med gode og spennende foredrag. Jeg har savnet bedriftsbesøk. Jeg har savnet medlemmenes svært varierte 3-minutters innlegg.  Jeg har savnet å kunne ønske nye medlemmer velkommen til en oppegående og fin Rotary klubb.  

Men NÅ ønsker jeg å se fremover og ikke bakover.  Nå gleder jeg meg til å være med på alt det jeg har savnet.  Onsdagskveldene fremover blir litt "hellige" for meg. Det blir på en måte som om jeg må ta igjen noe jeg har gått glipp av.  Og det er jo også en god motivasjon for å møte opp regelmessig, ta del i virksomheten i klubben når det trengs og å prøve å få med flere lokale kvinner og menn i vårt fellesskap. 

Nå skal vi ha en god sommer før vi møtes igjen til åpningsfest på Mølla 11. august med formelt presidentskifte, god latter, gode samtaler og ut over høstens klubbens varierte program. Jeg ønsker å takke alle klubbens medlemmer for at dere har holdt ut med så laber aktivitet det siste året og nå ønsker jeg dere en god sommertid!

 Morten H. Samuelsen


Foto: Odd Hugo Gauslaa


 
KAFFEMØTE MED ROTARY-SAKER

4. juni 2026

KAFFEMØTE MED ROTARY-SAKER

Møte med Rotary-saker og en interessant 3-minutter!

RAGNAR ENGER mini egoforedrag

22. mai 2026

RAGNAR ENGER mini egoforedrag

Mini egoforedrag av Ragnar Enger.

GJØVIK I FORANDRINGENS TEGN

13. mai 2026

GJØVIK I FORANDRINGENS TEGN

Foredrag av Arve Thune

DUGNAD PÅ SKIBLADNER

6. mai 2026

DUGNAD PÅ SKIBLADNER

Klubbens årlige renholdsdugnad ombord på Skibladner ble gjennomført 6. mai.

KLUBBMØTE MED EGO-FOREDRAG

12. april 2026

KLUBBMØTE MED EGO-FOREDRAG

Under Rotary-møtet den 8. april holdt Petter Holdt sitt egoforedrag.

Natteravnene Gjøvik

11. februar 2026

Natteravnene Gjøvik

Besøk fra Natteravnene Gjøvik ved Tom Tidemann.

KAFFEMØTE MED ROTARYSTOFF

7. februar 2026

KAFFEMØTE MED ROTARYSTOFF

Kaffemøte med Rotarystoff og mini ego-foredrag.

KOMITEENE JOBBER

5. februar 2026

KOMITEENE JOBBER

75-ÅRS JUBILEUM UNDER FORBEREDELSE!

VARSLINGSSAK Innlandet Fylkeskommune

2. februar 2026

VARSLINGSSAK Innlandet Fylkeskommune

Hjalmar Solbjør ga oss en nøktern omtale av en varslingssak som vi har lest mye om i lokalpressen.

EGOFOREDRAG - HANS REIDAR OPSAHL

23. januar 2026

EGOFOREDRAG - HANS REIDAR OPSAHL

Hans Reidar Opsahl ble medlem i klubben for 6 måneder siden. Gjennom egoforedraget fikk vi muligheten til å bli bedre kjent med ham. Svært mange medlemmer hadde møtt opp og lyttet begjærlig til hans inetessante foredrag.