Avtroppende president Morten takker for seg
Under klubbens grillaften den 11. august nyttet avtroppende president Morten H. Samuelsen anledningen til å overrekke klubbens pontifikalier til den påtroppende presidenten. Denne høytidelige handlingen var blitt utsatt grunnet pandemien.
Hei Rotaryvenner!
Det siste Rotaryåret ble veldig annerledes enn planlagt. Med svært sterke begrensninger i hvor mange som kunne samles, ble nær sagt de fleste av våre møter avlyst. Nå i juni ser vi muligheten for at samfunnet blir mer og mer åpent igjen og at vi kan begynne å normalisere møtevirksomheten også i Gjøvik Rotary klubb. Få ting gleder meg mer enn dette akkurat nå. Jeg har savnet å møte klubbens medlemmer til alvorlige, faglige og festlige samlinger. Jeg har savnet klubbmøtene med gode og spennende foredrag. Jeg har savnet bedriftsbesøk. Jeg har savnet medlemmenes svært varierte 3-minutters innlegg. Jeg har savnet å kunne ønske nye medlemmer velkommen til en oppegående og fin Rotary klubb.
Men NÅ ønsker jeg å se fremover og ikke bakover. Nå gleder jeg meg til å være med på alt det jeg har savnet. Onsdagskveldene fremover blir litt "hellige" for meg. Det blir på en måte som om jeg må ta igjen noe jeg har gått glipp av. Og det er jo også en god motivasjon for å møte opp regelmessig, ta del i virksomheten i klubben når det trengs og å prøve å få med flere lokale kvinner og menn i vårt fellesskap.
Nå skal vi ha en god sommer før vi møtes igjen til åpningsfest på Mølla 11. august med formelt presidentskifte, god latter, gode samtaler og ut over høstens klubbens varierte program. Jeg ønsker å takke alle klubbens medlemmer for at dere har holdt ut med så laber aktivitet det siste året og nå ønsker jeg dere en god sommertid!

Foto: Odd Hugo Gauslaa
6. mai 2026
DUGNAD PÅ SKIBLADNER
Klubbens årlige renholdsdugnad ombord på Skibladner ble gjennomført 6. mai.
12. april 2026
KLUBBMØTE MED EGO-FOREDRAG
Under Rotary-møtet den 8. april holdt Petter Holdt sitt egoforedrag.
2. februar 2026
VARSLINGSSAK Innlandet Fylkeskommune
Hjalmar Solbjør ga oss en nøktern omtale av en varslingssak som vi har lest mye om i lokalpressen.
23. januar 2026
EGOFOREDRAG - HANS REIDAR OPSAHL
Hans Reidar Opsahl ble medlem i klubben for 6 måneder siden. Gjennom egoforedraget fikk vi muligheten til å bli bedre kjent med ham. Svært mange medlemmer hadde møtt opp og lyttet begjærlig til hans inetessante foredrag.